住院記

[住院記]冇乜好特別,六千字記事,甚至有啲悶,但話晒都算係44年嚟比較凶險低潮嘅日子,都做個紀錄。

TLDR:食飯食到我眼濕濕,麻醉科醫生疑似係我讀者,屙尿係個大問題,護士認得勞蘇,廿幾個鐘冇瞓,枝裝水十分重要。

1. 都十分感激浸會醫院醫護同其他員工,令到住院呢件相當不愉快嘅事變成冇咁不愉快,但始終,都唔會係個好愉快嘅回憶。

2. 上次入院做全身麻醉手術,係2007年,好多嘢都唔記得晒,上次係法國醫院(香港嗰間),都話在西班牙撞地鐵(南歐佬嘅嘢),返嚟香港先做手術。最初都冇預開刀,但真係發生好快,星期五下午睇醫生,就叫你開刀,當晚就入院,第朝六七點早開刀,然後應該瞓多晚,星期日就出院。上次就好似瞓得幾好,冇咁不快,況且上次睇到嘢,而當然疫情亦令啲問題複雜咗。

3. 講返今次,星期六下午一點在浸會醫院開刀(醫生上午都仲在診所,幾忙,好似夜晚都仲開多件刀)。我朝早八點去到,實情都相當趕,唔好以為好多時間,亦所以有啲人係之前一晚入定,好彩我冇。都唔係錢嘅問題,係真係,貪好玩咩,免得過都唔好瞓醫院啦。

4. 之前一晚我食咗個「最後晚餐」後,半夜十二點後已冇食嘢冇飲水。原本做手術就唔使禁食咁水咁耐嘅,理論上朝早六點食個早餐可能仲得。但因為順手抽埋血,所以就星期五晚餐後都冇食嘢飲水。

5. 星期五晚寫埋Patreon,仲寫多咗個post,當然都瞓得唔多好,近乎冇乜點瞓過,六七點就起身,坐的士去醫院,有埃汾太陪同,仲有勞蘇一隻。

6. 入院嚟講,相當快手,職員幫你「攞房」,有人「帶你上房」,好似酒店渡假咁,「之後你就知味道」。我就住八人房,以我所知唔係咩專科病房,咩病人都有,「除咗女病人」。(又,冇錢住貴房,最頂癮係,住貴房嘅,手術費都會貴啲,當中嘅經濟學相當有趣,亦證明啲嘢同whatever嘅「成本」無乜關,你富貴啲,咪收多啲,好好嘅經濟例子,唔該了解下個世界點運作)

7. 上到去,護士十分詳細咁問你嚟做乜,之前嘅病歷,用緊嘅所有藥都會望同埋寫低,度高磅重咁。然後仲有量血壓呀,抽血呀咁,已經搞一大輪,你真係唔好以為好多時間。埃汾太打點下啲嘢後(事實大多數都用不上),護士已經會叫佢走

8. 然後?要量下眼壓,驗視力咁。量眼壓,就不能在病房的,要專用儀器,眼科嗰邊先有,順手驗埋視力。咁就會有人推輪椅推我落去了,原本我就自己行得嘅,咁但,人地都預備咗,就唔好阻人做嘢,況且,應該唔會畀個病人自己行嚟行去,你話你OK啫,個個都話自己OK架啦。

9. 咁本身都冇乜咩問題,我又唔會覺得咩「堂堂大男人行得走得要人推輪椅」。不過個插曲係,會有看護定阿姐嚟同你推嘛,而我理解佢地好似UBER接單(!)咁,有地方要人就會收到通知,即係唔會係一條友跟實你嘅,推咗你落去,返嚟好可能係另一個。

10. 好啦,嗰日去到,護士定視光師量眼壓係比較耐嘅,搞好耐都量唔到,實情以前都試過。固然有時因為太高所以度唔到(醫生另外有部機再量,精密啲,但醫生先會用,嗰日都冇見過醫生),但嗰日眼壓其實低,咁都係搞咗輪,到另一視光師出馬。呢個係個問題嚟,因為搞咗好耐

11. 然後,再等人推返我上房,又會等一輪先有人。咁我當然唔急,但真係唔好以為好多時間。

12. 然後推返病房,又再有人推我去照肺(真照肺),咁應該好多人都照過,冇乜特別。咁但,呀姑娘已經千萬吩咐,推完佢照肺,要即時推返上嚟。因為時間都趕,咁但你估到啦,去到照肺就唔太耐,但最後等人推我返嚟,都等得耐。最後?最後直頭個姑娘親自嚟搵我。因為時間趕,一點開刀,十二點半要推我落手術室了。

13. 然後仲要做嘅嘢,係幫我滴眼藥水,亦係指定動作,開刀前消炎滴抗生素之類,上一次局部麻醉都有。加上仲要換衫,入手術室,就著件唔知乜鬼嘢(後面綁的),下身?冇噃,得條紙底褲,即係原本身上嘅嘢全部冇晒,然後就瞓上床,推落去。但留意,係要我碌過另一張床的,手術室張床冇咁濶。同時間我好似去咗次洗手間,好重要。

14. 之後,就係塵該唔少做過手術嘅人都會記得嘅過程。由病房推你落去,去到手術室,好靜,好凍,然後等「埋位」,嗰段時間夠晒緊張。不過今次好快手已經「埋位」,見到手術室嗰啲燈,就知了。

15. 然後就係麻醉科醫生出場,問下你各樣嘢。最精彩係,我應該冇聽錯,佢同我講,「陣間開始麻醉,你就瞓著乜都唔知。之後好返就可以再寫專欄」

16. 我應該冇聽錯!

17. 咁,由我而家正正常常嘅情況推論,「照計我專欄啲嘢都冇令佢輸錢」,「或者佢冇跟住買」。(唔係講笑,我朋友,老點佢個醫生買隻股,醫生好似輸咗成球嘢定幾球嘢,佢居然仲敢去睇,我就冇佢咁勇敢)

18. 都話,上次做全身麻醉,2007年,已冇乜印象,好似同今次唔多同。麻醉科醫生特別會問有冇假牙,甩牙之類,應該係因為會插條管去喉嚨。佢亦有同我講,到我醒嗰時,就依返佢指示去幫助佢拎返條管出嚟。但結果我全無印象,唔知係我未醒佢已拎走,定係我聽咗佢指令自己都唔記得,後話。

19. 然後,就係醫生出場,順手簽埋手術同意書。「講真邊睇到」「同埋邊有得唔簽?」.都冇乜多講嘢,手術室護士再驗明正身,搞清楚你乜水,做乜手術,邊隻眼之類,好快就開波。

20. 先係麻醉科醫生幫我打針,然後畀啲氧氣我吸,然後話「隻手應該會覺得有啲痺」,然後叫我再深呼吸 — 然後,正如上次全身麻醉一樣,一下就斷咗片。

21. 同樣地,斷晒片,然後唔知幾時,有人叫返醒,話手術己經做完。

22. 嗰刻,唔覺得痛,亦乜唔舒服,但唯獨係十分口乾(當埘我已經十六個鐘冇飲水),同埋喉嚨非常之痕(因為麻醉時插咗管),但冇話咩作嘔頭暈痛之類,一路都冇。

23. 呀仲有,手術完嗰刻開始,我就包住紗布,亦即係我係完全睇唔到嘢(再問一次,有冇人唔知咩叫完全睇唔到嘢?)。不過,就感受到光暗的,咁都即係肯定未變盲。

24. 推返上病房,又要過返你落病床。由於做完手術,就唔會要你碌,幾個人抬你過床咁。當時應該係四點幾左右?係咪做得比預期耐?唔知。定做完手術我仲在手術室攤咗陣?也有可能。後來問返醫生,當日就冇乜特別嘢發生的。

25. 總之,由嗰一刻(下午四點),到第二朝九點,我就再冇離開過張病床。

26. 到黃昏六七點,探病時間,埃汾太出現,心理上好啲。留意之前推入手術室都幾趕忙,post我都冇出,亦冇機會打畀佢。結果埃汾太留到八點左右,但疫情關係,就完全唔畀人留低了,原本仲想搏下會通融啲,就當然係十分嚴格執行。

27. 然後,埃汾太幫我點晚餐,十分重要。如果冇記錯,朝早佢已經讀咗個餐牌 次我知。我肯定護士或看護唔會同你癲,因為個餐牌都幾長。你要嘅食牛扒食酸菜魚食咖喱都有,中西式都有,「不過好似冇魚生飯」。早餐亦有甚麼鮑魚(假鮑?)火腿通粉腸仔煎蛋。

28. 好啦,我都好關心一個問題,就係手術後幾時飲得水食得嘢,唔好忘記之前嗰晚午夜後已經冇食嘢冇飲水,最初我有問醫生,在手術室亦有問麻醉科醫生,得到嘅答案大約係「而家啲藥比較先進,三四個鐘你可以飲水食返普通嘢,甚至唔一定要流質嘢」

29. 咁,四點做完,三四個鐘,即係七八點?諗住埃汾太可以幫到我,但當然,又係事與願違。因為病房姑娘堅持要九點半,咁就九點半吧,尾圍。「如果佢完全唔畀我食我應該會反抗」。咁當然,九點半送到嚟你可以十點食嘅

30. 同場加映,隔離床個阿伯幾為食(仲問半夜有冇得叫嘢食)。之前聽到佢問醫生,醫生話叫佢唔好食啲太高纖維嘅嘢(佢好似做大腸手術),咁佢問係咪即係只可以食粥,醫生又話唔係,你食河粉嗰啲都可以。咁結果到食飯,阿伯想叫牛腩河,就畀個姑娘阻止咗。阿伯話,唔係喎,我問過醫生喎,但姑娘都係唔畀佢叫。我幾乎想出聲話「係呀醫生真係咁講我親耳聽」,但諗諗下唔好多管閒事了。想講係,「其實阿伯可以自己打電話甚至上網QR Code叫(好先進的),始娘咪未必吹得脹」「唔會叫咗充公你咁惡啩」

31. 如是者,搞到九點半,我先可以飲水,相當開心。都話廿幾個鐘冇飲水,仲加埋做手術插咗管喉嚨好痕。但留意,當時我仲係乜都睇唔到的。

32. 結果點飲?當然正式嘅答案,係你按鐘,就會有人幫你。但實際上呢,你話我煩又好唔環保又好咩都好,「好彩有支裝水」!實在方便好多。

33. 叫人幫當然都得,但可能我都仲係有啲抗拒或驚(雖然埃汾太一再強調,私家醫院喎,唔怕的。而姑娘亦都叫我有咩問題即管按鐘就得)。另外,我睇唔到嘢下,點去搵個杯亦係一個問題,打瀉咗又係一個問題,「仲有我唔想飲暖水又係一個問題」。所以真係早早有支水,在床上,搵都易,拎開飲兩啖,半夜亦係咁,十分好。可惜埃汾太只係放咗一支,「下次最好放多兩支」,當然最好唔好有下次。

34. 好啦,有入有出,入院前,我都已經好關心我屙尿嘅問題,因為呢個真係一個好大嘅問題。因為我做完手術完全睇唔到嘢,點屙?年頭嗰次呢,局部麻醉,做完已返屋企,咪埃汾太帶住我。唔止,半夜我自己一個居然摸黑都去咗一次(實情好危險,唔應該試),始終自己屋企,知道啲位置。

35. 但在病房呢?完全不可能啦。埃汾太亦留唔到夜。實情手術後姑娘根本唔會畀我落地,即使埃汾太在場帶我去佢都唔會畀。

36. 好啦,咁點屙?之前有人話包大人(尿片),有人話插尿管。

37. 答案係:大會供應尿壺一個(其實係多個)。

38. 我就唔知係咩樣,冇影低,但,個口就十分大,咪塞條嘢入去屙。聽落都簡單。但實情操作,都要研究下,特別係睇唔到嘢之下。其實應該點屙?點放?冇得企起身喎。雖然我估你真係搞唔掂,都有人幫你嘅,但幸好我就唔畀有人逗住之類,實情埃汾太在場時我就研究咗一次。

39. 我在病床上,咁條嘢就係「↥」(可能冇咁尖冇咁長,自己意會下),好啦,咁樣屙,你個壺點放?開口向地下?唔得架嘛。定坐起身好似打坐咁?又點放?咁你話,自己撥過少少,「↱」,然後打側咁塞入個壺?都得嘅,但,會去得唔多順利,同埋分分鐘會滴轉頭(你可以試下,或者搵你男朋友試下)。

40. 所以最後,畀我研究到,就好似啲狗咁,打側身咁射尿,就十分順利了!

41. 相信大家唔會介意我咁詳細咁講,因為,真係十分暢快。甚至重要過食嘢(咁應該重要唔過飲水嘅)

42. 去完,仲開心,拎住個壺,就叫人嚟收啦。十分溫暖,幸好係好快有人收嘅,唔使擔心自己拎住然後瞓著咗。另外,其實我唔係好肯定,照計啲設計就會睇返一個正常人嘅膀胱容量,但我見我去嗰時,都裝到相當滿的,而我已經唔係忍到爆先去。會唔會唔夠裝?

43. 無論如何,前後去咗三次,十分痛快。但,如果女病人又點?有冇女用版的?可能冇。亦可能呢個原因,所以埃汾太一路嘅認知係插尿管(佢個妹之前做手術)

44. 呀,仲有,隔離個阿叔一路食嘢食到雪雪聲,我就一路屙,好有喜感。當然有塊布隔住,佢唔會望到我,但應該都聽到。但我應該唔會就佢等佢食完飯先屙。

45. 好啦,食飯,又係另一個問題。埃汾太一早幫我叫咗,但姑娘九點半先畀我食嘛,所以當時埃汾太已不在。咁,點食?

46. 拿我已經好克服,叫咗個葡汁雞皇飯,咁有埋羅宋湯,仲有凍奶茶小甜。「已經冇叫是日甜品」,都話,你鍾意嘅,可以食牛扒,好似口水雞都有得食。私家醫院嘛,味道亦都OK的,亦都唔係貴,八九十蚊個飯有埋湯好似有嘢飲,仲想點?

47. 咁但,點食圥係一個問題。實情送餐嚟嗰個,就只係放低,甚至佢放咗我都唔多知(都話睇唔到嘢)。到我慢慢起身摸,先摸到嗰盒飯。

48. 咁上次在家呢,都係包紗布,完全睇唔到嘢,但我食埋飯先覆診。咁其實點食?都唔係好難,甚至唔使人餵,埃汾太幫我擺好,從旁出聲協助都已經OK。

49. 而當然我叫個葡汁雞皇飯,都係考慮到呢個飯已經冇咁麻煩,有啲嘢可以相當麻煩的。呢個已經係相當簡單嘅東西(當然食粥食三文治仲簡單,但我又未去到咁)

50. 好啦,乜人都冇,就咁放低,點食?答案,當然都係要搵人幫,

51. 正如埃汾太或好多人所講,私家醫院嘛大佬,你有啲咩問題,正正常常嘅,佢地都幫你解決的,何況人地見奇難雜症見得少咩?

52. 結果我按鐘同姑娘講,佢就好快搵到人幫我(但唔係姑娘自己餵你啦)。

53. 原本呢,我都仲堅持話唔使餵,自己食到,畀啲指引我就得。但對方(看護?阿姐?唔知點稱呼)婉轉地話我知,得架啦,佢地嘅工作嚟,佢地做慣呢啲嘢,亦都即係暗示「拿你自己食陣間仲麻煩」,咁好吧,唔好阻人收工,餵就餵吧。

54. 結果,就真係殘廢餐,一羹羹咁餵,我就張開口就得了。

55. 留意因為用嘅羹比較細(費事你鯁親),所以都真係筆咗好多羹,幸好我食得快,亦幾好胃口,廿四個鐘冇食嘢,亦冇乜咩麻醉藥影響,加上個飯味道都不錯。

56. 係喎,都未講點解食到眼濕濕。當然唔係好食到好感動,亦唔係有人餵飯好感動。

57. 但餵飯前,阿姐問咗我一句:「你有冇嘢唔食架?洋蔥,黃椒嗰啲都食?」

58. 咁就真係有洋蔥了。

59. 普通情況下,可能我會避開唔食(咁又不致於食咗都要吐返出嚟),但,而家唔係「普通情況」嘛。唔好仲咁多麻煩袓住人。

60. 所以我同阿姐講,「呢啲情況下我唔會揀擇了,咩都食」。如是者,一啖飯一啖奶茶咁,就解決咗個晚餐。剩低個羅宋湯,可能我都唔想食太飽(如果去大便仲煩,而幸好我係冇去過),亦都唔想阻人太耐。

61. 好啦,理想情況下,當時食完應該十點幾,食完,瞓覺,係咪?

62. 實情結果,我一路眼光光,瞓唔著。至少夜晚十點到第二朝我都冇瞓過,至於之前手術麻醉計唔計「瞓」我就唔知。

63. 其實係有啲反常,但真係發生咗。雖然我入院前嗰晚已經近乎冇瞓,但結果做完手術,照舊瞓唔著。

64. 手術前瞓唔著,正常。但手術後,做乜仲瞓唔著?你話我特別擔心?又唔係。身體上唔舒服?都冇乜,就只係喉嚨痕。至於食嘢飲水,咪食咗咯。尿,亦都屙到丫。

65. 但結果全晚我都瞓唔著,原因不明,多嘢諗。

66. 留意我完全睇唔到嘢,唔知幾點,唔知係好事定壞事。但都大約知道時間。因為我仲感覺到光暗,咁夜晚始娘會熄燈啦,況且你會聽到隔離床瞓覺,病房開始靜,又或者有啲阿伯好早起身,甚至在電話睇片。

67. 成晚冇瞓做乜?冇喎,諗咗好多嘢。但又未必係同個手術有關嘅嘢。可惜睇唔到嘢亦冇得記低,實情我在腦中已經完成咗好多篇文。咁後來都仲recall到部份,遲下寫

68. 完全睇唔到嘢可能係一個問題,要笠住個口罩瞓亦可能係一個問題,但總之,一路都冇瞓。

69. 如是者,捱到第二朝,情況就好啲。首先係叫早餐,三文治一個,今次就自己食到啦,亦因為咁我先叫三文治。另外,最初我係想唔食,但又係姑娘勸喻下我先食,最後姑娘是對的,因為我出得院都下午一兩點。

70. 而嗰朝,九點,我就去見醫生啦。呢個可能係一般嘅「醫生巡房」環節,但因為在病房量唔到眼壓,所以姑娘都係推咗我去眼科,但就由開刀個醫生睇我了。

71. 留意當其時原本我仲係著住手術衫,加埋紙底褲一條。但,不能咁落去見醫生嘛。結果就係有人幫我換返衫的。

72. 同場加映,早班個姑娘,似乎後生啲,未滑晒牙,會同啲病人傾下計咁。仲有發現我隻勞蘇,佢話我知叫我屙完尿就叫人收,「個掣就在你隻勞蘇側邊」

73. 醫生拆咗紗布,驗咗各樣嘢,冇乜大問題,出院,很好。不過,其實出院都要搞你幾個鐘。再加上再抽咗次血

74. 但無論如何,一點前我已出院(否則就計多日),一兩點已經在又一城食緊拉麵。返到屋企後,瞓得相當好,果然在家千日好。之後第日再去醫生度覆多次診,都冇乜大問題。

75. 當然,「今日冇問題唔等於之後幾日都冇」,上次都係開頭眼壓OK後來升返,但照計呢個手術就唔會有呢類情況嘅。咁但,雖然暫時「青光眼」呢個東西叫做控制住咗,但我啲視力,同之前比,仲係爭好多。就應該要再繼續搞,又或者只能等佢慢慢回復,亦有可能未必完全回復到,再睇。

76. 找知就不能咁樣講,但整體我都係覺得,在家個情況好好多。「如果有得揀真係多次不如局部麻醉算,唔使住院」。留意呢度已經冇計及錢嘅問題(應該保險包嘅,應該)。

77. 但當然,不能咁簡單睇啦。首先,「我住得唔舒適好閒」。最緊要都係醫生,始終對佢嚟講,做全身麻醉就最好,冇咁多突發嘢,而即使有突發嘢,在醫院嘅各樣支援肯定好過在手術中心。(雖然做眼科手術又唔會咩大量出血嗰啲嘅)

78. 另外,你亦可以話,咁係因為我手術後個情況穩定啫。如果唔穩定嘅,在屋企就肯定唔多好了。

79. 最後補充,擞除眼壓視力之類,而家我個人整體都比早兩個月好。即係乜?即係例如食慾呀,瞓覺呀,大便呀咁。之前咪話食咗一個月排水丸控制住個眼壓?係有效,但副作用都真係有一定的。而家停咗,就見到個分別。

80. 當然已經飲返Coke Zero了

=====

重出江湖!Ivan Patreon 已經2000人訂!多謝大家!比別人知得多。subscribe now(bityl.co/9CyV) ,可以睇返晒以前嘅文。港美市場評點,專題號外,每日一圖,好文推介。每星期6篇,月費100. 畀年費仲有85折,

富途嘅,用我個開戶碼:9M85BY4D

IB嘅,買啲歐洲股日本股新加坡股,送佢自己嘅股票:ibkr.com/referral/yinha820

華盛,可能都多人未開:vbrokers.app.link/e/ivanli

Webull嘅:a.webull.hk/i/IvanLi

USMART:usmart8.com/kol/r/G6

============

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.