海洋公園「賺錢」?係呀,拎咗政府9億,就賺1億。

--

[海洋公園「賺錢」?笑死me]本人大膽講句,除咗海洋公園內部班友,我應該係全世界最齊數最熟書嘅人之一。海洋公園由2000年至2023年嘅數,我儲起晒入起晒。由陳南祿到盛智文孔令成劉鳴煒龐建貽,一個不漏一掃光。你最好睇過晒呢23年嘅數,先好去質疑我,先去發表你嘅高見

作者Facebook Page:金融肉骨茶 https://www.facebook.com/meatbonetea/__0">

Ivan金融Patreon ,比別人知得多。subscribe now(bityl.co/9CyV) ,可以睇返晒以前嘅文。金融嘢,港美市場評點,月費100港紙有找. 畀年費仲有85折

1. 今篇唔講咁遠,只講近期。遠古嘢下篇再講。介紹返,海洋公園6月尾年結。

TLDR:獨立思考嘅嘢,個個照抄新聞稿,話海洋公園轉型成功,轉虧為盈。不如畀少少常識諗下:孔令成年代600萬人入場,都要輸錢,都要R納稅人科水。而家得210萬入入場,會有錢賺? — 有嘅,你輸8億但拎政府9億津貼,「咪有1億盈利」。唔好笑,是真的!唔止,盤數核數師「無法表示意見」添呀

TLDR:全盛時期,海洋公園爭政府60億。而家只係爭政府20億。你估下點解?但亦即係,根本海洋公園執笠,納稅人都唔會有乜大損失。及早斬纜,好過年年掉錢落個無底深潭。

2. 之前寫過幾次海洋公園,2019年尾2020年初。正係佢地連蝕幾年,要去R政府錢。當時仲係孔令成,甚至未到劉公子(已起身)。之後又社運又疫情,大家都知。

3. 好啦,而家「復常」,大家都去咗幾次日本,海洋公園就出咗2023年業績(即係2022年7月至2023年6月)。話轉虧為盈喎,你信?

4. 睇唔少傳媒嘅報導,寫乜?「海洋公園全年扭虧賺1.18億 持續轉型通關帶動 入場人次多五成」 — 我唔使ChatGPT都知係新聞稿。「扭虧」就應該事實(定唔係?再討論)。但「持續轉型通關帶動」,一睇就知新聞稿,管理層飛機嘢,爭在未講自己領導英明。

5. 作為一個有常識嘅人,你應該諗下,成件事make 唔make sense?梗係有古惑啦。人數由封關嘅極低基數,升返五成,就轉虧為盈?係咁把炮嘅,管理層仲唔大鑼大鼓?

6. 講白啲,孔令成年代都輸錢,而家會贏錢?合唔合你嘅常識?真係轉型成功?你睇啲人幾易呃。但埃汾嘅讀者比別人知得多。

7. 再講白啲,過去一年210萬人次。孔令成年代600萬人入場,都要輸錢。咁你覺得,而家有乜可能賺錢?真係節流有道?咪玩啦!

8. 真正原因:好簡單 — 拎咗政府9億!咪賺錢囉!唔計?咪蝕到趴街,一年蝕8億。幫你圈住咗啦

====
9. 盛智文年代,人人話好。可能佢形象好,可能個社會未咁noisy,可能佢好彩timing好 — 但佢年代海洋公園年年賺錢,事實。一年近800萬人入場,又係事實。當然時也命也,而家搵佢出山都冇用,佢亦冇咁低能搞臭自己個名。

10. 盛智文當年好似半畀人迫走,但真係焉知非福,行運到腳趾尾。其實佢後期已經見到入場人次跌緊。之後2015年,疑似梁粉孔令成接手,開頭仲有老本食,但後期入場人數一年少過一年,去到社運前幾年得返600萬人,開始蝕錢,開始要問政府大手攞錢救。亦係嗰時我開始寫文討伐。

11. 劉公子接手年代,啲數難睇到極。但我講真的,劉公子家山有福 — 佢撞著社運,然後疫情。對香港同唔少人嚟講係慘事,但就呢件事上,對佢嚟講,真係千載難逢嘅好恩賜。社運加疫情下,蝕到趴街好合理,邊個做都蝕,根本冇人可以怪佢。你話係咪行運?

12. 到之後復常,開關,劉公子亦剛好拍拍籮柚走。新上任嘅龐建貽(我估冇乜人知佢接咗手),就冇呢種luxury,冇得賴疫情了

======

13. 請睇,過去一年係210萬人入場。孔令成年代畀人小到九彩,都仲有600萬人。孔令成年代都要輸錢,咁你話而家點會唔輸到趴街?

14. 所謂「轉虧為盈」,哈哈哈 — 你收咗8.5億政府補貼嘛,梗係盈啦!扣返,咪輸7億。多過孔令成年代任何一年!

15. 甚至未計中間有7000萬係嚟自「減值回撥」 — 之前一年,大手減值咗18億。呢啲kitchen sinking take a big bath 一件污兩件穢三件冇所謂,就間間公司都咁玩,一定所有嘢爆晒出嚟,之後輕身上路,唔會擠牙膏。

16. 問題係,今次呢7000萬回撥,核數師直頭「無法表示意見」(Disclaimer of opinion)你可以問下會計專家,即係乜意思。

17. 但我喱文地話你知,即係「海洋公園班友咁講咋,我地唔同意的」。官方講法:如果核數師認為無法取得充足證據去做核數,及有失實陳述可能會造成重大影響,就發表「無法表示意見」(Disclaimer of opinion)。

18. 你唔計呢7000萬唔知合唔合理嘅回撥的話,「核心虧損」,差不多8億。

19. Last thing,最好笑係仲有3000萬「投資收入」 — 買乜?定期存款!梗係啦,12億(期末就16億)現水做定期!錢從何來?當然係政府,即係納稅人嘅錢。定應該慶幸只至少冇買港股?應該搵你啲年年都贏三四成嘅網友專家入去做,做乜唔一早all in Nvidia呀?

20. 拿,拎晒啲錢去做定期,咁就轉型成功啦。

======
21. 最後,引返啲傳媒入面講嘅「業界意見」。可能就係海洋公園入面嘅人!或者自己友,或者仇家。小心

22. 有業界認為公園控制經營成本有道,「慳到錢」所以「有錢剩」 — 我刁啦!證明乜?證明啲業界係弱智的。點「慳到錢」所以「有錢剩」?擺明就係因為笠咗政府8.5億。證明啲業界真係文盲。我留名等啲網友出嚟質疑「你run過水族館咩?你做過主題公園咩?點解我要聽個未run過嘅人講嘢」 — 係呀,我冇做過主題公園,但我識字的。而啲「業界」係唔撚識字的。不服來辯

23. 另一個就有趣啲,應該係仇家,或者入面嘅鬼打鬼 — 有業界批評公園「玩財技」,有錢賺只是「假象」;又指園方近年沒有進取吸客招數,擔心政府資助一旦耗盡,公園長遠難以維生。

24. 頭半我十分同意,大家都知。至於「擔心政府資助一旦耗盡,公園長遠難以維生」 — 唔使擔心,因為一定難以維生。

25. 同你睇埋數,雖然呢幾年海洋公園拎咗納稅人60億(係!),但而家淨資產只係得返10億左右。你話錢去咗邊?而一年佢地蝕緊8億 — 換言之,應該下年就又要伸手攞錢。

26. You heard it first from Ivan,唔好到時先後知後覺聽啲垃圾KOL話核爆級。我疫情前已經話你知。

27. 冇錯,你可以話呢期業績,都仲未開晒關,可能之後會好啲。但海洋公園之前嘅遊客,唔少正係因為香港人冇得去日本先同個寶貝仔去!

28. 仲有,真係hate to say,但之前好多人自作聰明咁講「只係靠大陸人去,太短視」 — 但實情係「冇大陸人去就更早執笠」。況且,而家就連大陸人都唔去。

29. 再講一次,孔令成年代600萬人入場都仲要年年輸幾億,你覺得嚟緊幾年海洋公園會賺到錢?想賭幾多隻企鵝?

=======
30. 之前講「拆咗海洋公園拎去起樓」,好多人都話太radical,太民粹,唔似我。「我都未講拆咗佢起公屋」,大家支持我做特首。

31. 但認真啲講,呢幾年納稅人已經注咗超過60億,我相信好快會去到100億(當年正係海洋公園嗰時海獅開大口講要100億,我就寫文鬧)。

32. 拿,聽聞個個話財赤,港紙就爆煲,政府好莫財。咁仲使呢啲錢?成100億喎!

33. 有啲友仔話「小朋友有地方去唔好咩」,仲鬧我因為冇仔女先咁講。拿,100億,不如就分咗佢,我就唔會貪呢啲錢。有小朋友嘅先有得分,滿意未?我粗略計過,每個家長至少分到成皮嘢 — 爽未?畀你自己去日本啦,去乜撚海洋公園?係咪咁話?

34. 講埋樣most beautiful嘅嘢畀你知:海洋公園清盤都好,根本政府都冇乜損失。點解?因為好多都係已出之物。全盛時期海洋公園爭政府(即係爭大家)60億。而家?只係爭20億唔到。你估點解?生財有道?咪玩啦。咪就係政府補貼,已經當粉筆字咁抹晒佢,唔使還。

35. 咁而家歐士釘定嘅窿,只係得20億。你可以計埋賠畀啲高層呀,安置啲企鵝呀,醒多20億。40億應該點都埋到單,好過無底深漂。何況,刁,嗰20億歐士釘定窿,根本就唔會有得還架啦。

36. 個仔年年輸錢,輸完返嚟問你填,你就掃佢出門口就最好,以前爭落嘅都唔使佢還。佢唔再返嚟R你再畀錢,你咪已經賺咗。

37. 亦都證明咩「自負盈虧」,真係得啖笑。自負盈虧,不過輸咗錢有得填,咁是那門子的自負盈虧呢?

38. 公平講句,我並唔係任何情況都反對政府「拯救」某啲東西。甚至係私營企業也無不可,根本啲人飛機嘅鬼佬國家都係咁做 — 例如救飛機。

39. 我十分認真地講,之前政府一樣救國泰,一樣借錢注資 — 但政府全身而退,仲有息收,仲幫庫房進帳。真係近年政府少有嘅Good Deal,詳情之前Patreon寫過。但重點係乜?首先國泰本身係有盈利能力嘅公司,疫前後,疫後都係,只係中間要幫一幫,海洋公園正好相反,疫情輸錢,疫後都係。第二,政府救國泰嘅deal,設計得好好多,絶對唔係好似海洋公園咁blanket guarantee,伸手就拎

40. 呢啲,就搵啲有財經常識嘅人啦。

Ivan金融Patreon ,比別人知得多。subscribe now ,可以睇返晒以前嘅文。金融嘢,港美市場評點,月費100港紙有找. 畀年費仲有85折

41. 呢篇只係序幕,只係講最新一年。之後我會寫,同你計清海洋公園過去23年嘅胡塗帳,stay tuned。記住支持Patreon,因為呢啲公眾利益文我費事放收費,但都係嗰啲讀者養住我的。

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.